|
el metro de Barcelona |
|
|
Cornellà Centre |
Vall d'Hebron |
|
|
Estacions |
Longitud |
Operació |
Temps de
viatge |
Trens h.punta |
Interval
h.punta |
Vel.comercial |
Ample de via |
Alimentació |
Trens |
27 |
18,6 km |
Manual ATO |
43 minuts |
35 |
2 minuts 34 segons |
26,60 km/h |
1435 mm |
Catenària rígida |
UT 5000 |
|
La línia L5 del Metro de
Barcelona és una línia que es va projectar com a reforç de la
línia transversal L1 i per això era conegut com el Transversal
Alt. El primer tram construït va ser el de
Sagrera a Vilapicina l'any 1959, que anava amb funcionament
automàtic i que en un principi havia de formar part de la línia
II. El 1967 es va prolongar de Vilapicina a Horta.
D'altra banda, el 1969 es va obrir el tram entre Diagonal i
Collblanc. El 1970 es prolongava la línia de Diagonal a Sagrera,
unint-se al tram ja existent. El 1973 es prolongava la línia de
Collblanc a Pubilla Cases i el 1976 arribava a Sant Ildefons. El 1983 es va obrir el tram entre
Sant Ildefons i Cornellà Centre. El juliol de 2010 es va posar
en servei el tram d'Horta a Vall d'Hebron, passant pel barri del
Carmel, on les obres havien produït l'esfondrament d'algunes cases
a la superfície. El 25 de juliol de 2021 es va obrir l'estació
Ernest Lluch. La línia és en via doble soterrada excepte en
un curt tram al voltant de l'estació de Can Boixeres, on també
hi ha unes de les cotxeres i tallers de la línia. Les altres
cotxeres i tallers estan situades a Vilapicina i al dipòsit de
Sant Genís (entre El Coll | La Teixonera i Vall d'Hebron). Compta amb
enllaços de servei amb la línia L3 a Sants Estació i amb la
línia L4 a Maragall. |
Seleccioneu una
estació al següent gràfic per veure'n informació i
fotos: |
|
Mapa de la línia |
|
Esquema de vies L5 |
|
|