|
Tram Gorg-Sagrera TAV (2008) |
Bernat Borràs - prohibida la
reproducció de les fotos sense el permís de l'autor |
|
|
|
|
Maqueta del capçal de la tuneladora de 12
metres de diàmetre (març 2008) |
Pou d'atac de Gorg, amb l'enorme pòrtic-grua per baixar els elements.
Observeu també les dovel·les que recobreixen el túnel (març 2008) |
Vagonetes per al transport dels treballadors (març 2008) |
Impressionant fondària del pou d'atac de Gorg, per on va començar a
perforar la tuneladora (març 2008) |
|
|
|
|
Inici del túnel de 12 metres de diàmetre, que es divideix en dos pisos
un per a cada via (març 2008) |
Una altra vista del pou d'atac de Gorg, amb les diferents vies per als
trens de treballs. L'estació de Gorg es situarà uns metres més enllà, en
un tram excavat entre pantalles (març 2008) |
Un tren de treballs arriba al pou d'atac de Gorg (març 2008) |
Vista d'alguns dels vagons, en aquest cas amb formigó per al túnel (març
2008) |
|
|
|
|
Construcció de l'estació de Bon Pastor (març 2008) |
El tren d'obres estacionat a Bon Pastor (març 2008) |
Vista del túnel, en aquest tram ja dividit en dos pisos amb una llosa
intermèdia (març 2008) |
Canvi d'agulles per als trens de treballs (març 2008) |
|
|
|
|
Espectacular vista del túnel de 12 metres de diàmetre sense dividir
(març 2008) |
Pas pel macropou de Sagrera. En aquest punt el túnel ja excavat és el
que en el futur serà per a la L4 i temporalment utilitzarà la L9 (març
2008) |
Tram de túnel de 12 metres de diàmetre a l'entorn de Sagrera-TAV (març
2008) |
Backup de la tuneladora (març 2008) |
|
|
|
|
Transport de les dovel·les per l'interior de la tuneladora (març 2008) |
Frontal de la tuneladora de 12 metres de diàmetre (març 2008) |
Tren d'obres estacionat al macropou (març 2008) |
Macropou de Sagrera. A l'esquerra el túnel de la L9 procedent de Can
Zam/Gorg i a la dreta el túnel de la L4 procedent de La Pau (març 2008) |
|
Estació Onze de Setembre (2009) |
Bernat Borràs - prohibida la
reproducció de les fotos sense el permís de l'autor |
|
|
|
|
Futur accés a l'estació d'Onze de Setembre de les línies
L9 i L10 (octubre 2009) |
Enllaç entre el vestíbul i el pou (octubre 2009) |
Espai encara buit al pou on en aquest cas s'instal·laran escales
mecàniques en lloc d'ascensors (octubre 2009) |
Recobriment de les parets del pou (octubre 2008) |
|
|
|
|
Andana i via del nivell superior, on es pot apreciar el trencament del
túnel de 12 metres de diàmetre per l'accés des del pou (octubre 2009) |
Obres d'arquitectura i instal·lacions a l'andana superior d'Onze de
Setembre (octubre 2009) |
Una altra vista de l'andana superior de l'estació (octubre 2009) |
Via inferior, ja amb via i catenària finalitzades (octubre 2009) |
|
|
|
|
Obres d'instal·lacions i arquitectura també a l'andana inferior (octubre
2009) |
Una altra vista de l'andana inferior, on circularan els trens cap a Can
Zam i Gorg (octubre 2009) |
Part superior del pou de 31 metres de profunditat (octubre 2009) |
El pou encara no ha estat cobert perquè s'hi han d'introduir les escales
mecàniques (octubre 2009) |
|
Estació Centre Direccional (2009) |
Bernat Borràs - prohibida la
reproducció de les fotos sense el permís de l'autor |
|
|
|
|
Esplanada a l'entorn de l'estació de Centre
Direccional o Eixample Nord, que s'ha convertit en un pou d'atac de la
tuneladora de 9,4 metres de diàmetre (octubre 2009) |
Vista de la zona dels trens d'obres, que en el futur serà l'estació de
Centre Direccional de la línia L9 (octubre 2009) |
Túnel direcció Aeroport. En aquest cas els trens circularan amb les vies
en paral·lel (octubre 2009) |
Una altra vista del pou d'atac (octubre 2009) |
|
|
|
|
Túnel direcció Collblanc/Can Zam/Gorg (octubre 2009) |
Un operari prepara el tren d'obres que porta formigó, dovel·les i tot
allò que necessiti la tuneladora fins a l'avanç (octubre 2009) |
|
|
|